Content

onsdag den 12. januar 2011

En sprogspassers bekendelser...

Jeg kan lige så godt indrømme det, jeg er en sprogspaser af format. Jeg staver som vinden blæser, bøjninger, endelser og ikke mindst udtalelser... og ja det kan til tider få taget til at lette herhjemme, når man bor sammen med en læreR :)...Indtil videre har jeg, næsten hver gang jeg har skrevet et indlæg, fået manden i huset til at rette det igennem af ren skær og frygt for, hvad jer kære læsere skulle tænke om mig. Men det skal være slut nu. Jeg har bestemt, her behøves ikke at være fine maner, her må i tage det som det er. Alle mine stavefejl og alle mine meget lange sætninger, som jeg hele min lange skoletid har fået slag for.

Og hvorfor kom jeg så til at tænke på det. Jo, fordi i aftenshowet på Dr1 snakkede de om, at vi danskere havde alt for mange stavefejl, især når vi skal skrive i nutid, glemmer vi alt for ofte endelsen r. F.eks.: Jeg køre nu. Skal skrives... jeg køreR nu. Så husk det nu...altid R efter nutid:)


0 kommentarer:

Send en kommentar

Instagram - SannePKunst