Content

onsdag den 11. juli 2012

Dræbersnegle...ikke for sarte sjæle!!!

Endelig.... Endelig er det lykkes mig at få anlagt et fint lille blomsterbed, med stauder, roser, hortensia osv. Jeg har sådan hygget mig med det og hvad finder jeg så til min skræk... Dræbersnegle en masse... Næææh nej, ikke bare en lille uskyldig snegl, der har forvildet sig forkert i byen... Nej en hel hær, der har ædt især mine stauder. Jeg samler ind og samler ind... Hver aften, men se nu hvad jeg har lavet, en sneglefælde til meget billige penge. Slikbøtter fra den lokale kino, øl fra manden i huset, bor nogle huller i siden, sæt låg på og voila, her er resultatet efter bare 3 timer i haven. Huurrrraaaa jeg sejrer til sidst (0:

13 kommentarer:

Marianne says:
at: 11. juli 2012 kl. 21.23 sagde ...

Ja det er med at komme de snegle til livs. Jeg har squash i en kapilærkasse på en træterasse - der finder de såmænd også hen i nattens mulm og mørke og æder så lystigt at skallen på de fine nye squash. Måske jeg også skulle sætte en ølfælde op. Har du låg på?

sannepkunst says:
at: 11. juli 2012 kl. 21.35 sagde ...

Hej Marianne! De finder ind overalt!!! Ja har sat låg på(0:

Snullemor says:
at: 11. juli 2012 kl. 21.52 sagde ...

Drukner de så? Eller drikker de sig bare fulde og dør af det?

sannepkunst says:
at: 11. juli 2012 kl. 22.04 sagde ...

Ha ha den sidste var nok sjovest, men satser på den første (0:

Oline Art says:
at: 11. juli 2012 kl. 22.13 sagde ...

Føj Sanne - Det var da en klam omgang - Gud hvor er der mange. Det bliver godt at udryddet dem!

sannepkunst says:
at: 11. juli 2012 kl. 22.19 sagde ...

Ja de er IKKE velkommen her!!!

Maria på Abeslottet says:
at: 12. juli 2012 kl. 10.12 sagde ...

Tak for tippet - de er simpelthen for klamme!

Louise says:
at: 12. juli 2012 kl. 10.23 sagde ...

Åhhhhh adadadad!!!!
Sådan er det også hos os. Min søn og jeg samler hver aften og så får de en omgang kogende vand!
MØGDYR....

Betty says:
at: 12. juli 2012 kl. 11.52 sagde ...

Føj... hvor klamt! Har selv nævnte problem, og har strøet salt omkring diverse krukker, men så kommer regnen jo og ødelægger det hele, så nu vil jeg følge dit råd..... tak for det!

sannepkunst says:
at: 12. juli 2012 kl. 20.46 sagde ...

Ja det værste er at de æder hele haven på ingen tid!!!

sannepkunst says:
at: 12. juli 2012 kl. 20.48 sagde ...

Jeg kan ikke få mine børn med ud at samle sneglene, de synes simpelhen de er for klamme(0:

sannepkunst says:
at: 12. juli 2012 kl. 20.50 sagde ...

Så håber jeg det lykkes for dig, her virker det helt genialt. De er fulstændig vilde med duften af øl. Har fanget en del nu i fælderne(0:

Gitte Luna says:
at: 14. juli 2012 kl. 17.56 sagde ...

Du skal endeligmikke lade ungerne samle sneglene, de er fylt med colibakterier

Send en kommentar

Instagram - SannePKunst